Happy Mother's Day


I dedicate this to all mothers in the world and a very special person in my life, my mother. No words to describe all that you've done throughout the years. Through thick and thin, and along the way, we shed tears and laughters together and there were some struggling moments in our lives that I could only watch you crying quietly. There were times that I would watched helplessly when you cried out openly.

This is for you mak....

Mak....
Ada ketikanya mak bergembira
Ada ketikanya mak bersedih dan menangis
Ada ketikanya mak hilang punca
Ada ketikanya mak berdiam diri
Ada ketikanya mak merintih mengenangkan nasib diri
Ada ketikanya mak marah

Ketika mak berduka lara, aku bersedih
Ketika mak bergembira, aku ketawa riang
Ketika mak merintih kesedihan, aku hanya mampu memujuk
Ketika mak marah, aku terkedu

Aku sedih bila mak digantung tidak bertali
Aku marah bila mak semakin sakit
Aku sedih bila ada yang menjauhkan diri dari keluargaku
Aku marah bila ayah menghina mak dan keturunannya

Langit pasti cerah, sekali sekala mendung pasti melanda
Namun aku gembira kerna

Mak semakin sihat
Mak semakin kuat semangat
Mak semakin gembira
Mak semakin berdikari

Begitulah mak aku
Mak yang ku kenali dari dulu hingga kini
Mak yang telah bangun dari duka nestapanya
Mak yang telah beroleh semangat baru
Mak yang lebih tenang
Mak yang lebih gembira
Meniti hari-hari yang mendatang

Mak
Engkaulah ratuku
Engkaulah semangatku
Engkaulah kekuatanku
Engkaulah nyawaku

Ya Allah! Ya Tuhanku!
Sesungguhnya engkau Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Mengetahui
Limpahkan rahmat ke atas mak ku, sesungguhnya tiada apa yang ku harapkan selain daripada kebahagiaan mak di dunia dan di akhirat.

Puisi/sajak or whatever you call it is specially dedicated to my mak. I love you Mak.


Photobucket

Comments

Popular posts from this blog

Bahasa Melano Balingian

oooo En Haris......Izzah............Ombak Rindu

Thoughts and rambles