Kenangan Konvo

Duyung2 manis Konvo 2006 (kekekekekeke...tp baju ni dpt pujian ramai)
Dewan Santapan
Konvo 2006
Hari kedua Majlis Konvo 2005

Majlis Konvo 2005 - Bilik VVIP (Me, Reen & Kak Ma)

Perasmian pesta konvo 2004 - tema pakaian, kebaya nyonya.

Hari ini 08.08.08 ada majlis perasmian Pesta Konvo ke-12. Tahun ini some of us di Canselori tidak terlibat untuk perasmian Pesta Konvo tetapi terlibat di Majlis Konvokesyen ke-12 yang akan berlangsung minggu depan pada 11 - 13 Ogos 2008. This whole week actually suasana di kampus sibuk dan meriah sekali dengan persediaan untuk majlis konvo yang akan datang.

Banyak kenangan aku sewaktu bertugas sebagai Penyambut Tetamu Universiti setiap kali majlis konvo berlangsung. Aku mula dilantik menjadi Penyambut Tetamu Universiti pada tahun 2004. Sebelum berpindah ke Canselori aku bertugas di Fakulti Sains & Teknologi Sumber di pejabat Timbalan Dekan.
(tukar slang sarawak lok, dah sik da idea nak nulis dlm bahasa rasmi, sabar jaklah owh!!!)
Ada kenangan manis dan kenangan pahit. Kenangan manis of course, berpeluang berjumpa dengan people from all walks of life dengan macam2 perangai. Ada yang melucukan ada yang menyedihkan dan semestinya ada yang menyakitkan hati. Mun nak dicerita banyak eh....tp yang paling ketara bila handle families graduates yang kebanyakannya sik memahami aturan majlis. Ada yg datang dengan pakaian selekeh, seksi. Macam2 ada, and everytime we have to explain to them about everything. Sedangkan dlm kad jemputan dah dipadah semua ya. Ada yg kejeron nak mbak baby daknya juak...pahamla nak most of them datang dari jauh but we really do appreciate if daknya pun paham majlis kedak ya sik sesuai nak mbak baby and kids below 7 years old. Kan apa, majlis ya majlis rasmi, daknya sik boleh sesuka ati jak nak keluar masuk dewan especially mun jemputan VVIP adalah Ketua Menteri & TYT. Kawalan keselematan pun ketat bila KM & TYT ada, dak SWAT team nang nunggu diluar dewan.
Kad jemputan yang diberik dgn graduate hanya jemput dua org, kebiasaannya yg datang dari jauh mun dpt nak ngkah sekali rombongan cik kiah masuk dewan. Tp daknya sik sedar, dewan kecik ajak and anggaran tempat duduk diutamakan utk jemputan VVIP, jemputan khas, sidak graduan & dua org wakil keluarga graduan. Ada yg cuba nak nipu kamek org, merik alasan nak keluar toilet kejap, kak ya jgn terkejut mun daknya ada ngembak org lain agik. Mok alert juak la bila nak cam tok berlaku. Yalah kinek tok sapa2 yg keluar toilet sebelum majlis bermula, tangan daknya kenak cop...hehehhehehe..ney nak molah, evidence bah..hahahhahaha.

Comments

Popular posts from this blog

Bahasa Melano Balingian

oooo En Haris......Izzah............Ombak Rindu

Thoughts and rambles